PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

My Follower

Thursday, December 31, 2009

|| HaPPy NeW YeaR 2010 ||



Syukur Alhamdulillah...
Kita melangkah lagi ke tahun baru 2010, sedar x sedar kita sudah pun lalui tahun 2009, dari bulan Januari hinggalah Disember. Sudah pasti banyak kenangan pahit manis yang telah dilalui sepanjang tahun tersebut. Samalah macam aku...pelajar seperti aku memang banyak perkara yang aku dah lalui, x kira kisah hidup aku di luar mahupun dalam IPT... Kalau nak imbas balik, start bln Jan '09 ...aku dah masuk sem 4 kalau di poli tu adalah zaman untuk kami kena pergi praktikal.. (working time!!!) lam masa 6 bulan tu aku l.i di JANM..haaa..Jabatan Akauntan Negara KK..mmg bestla l.i kat sana tue..staf dia pun ramah tamah..bos..sporting..hehehe~~ banyak la pengalaman aku kat sana..thanks JANM, lgpun di JANM jugalah aku tjumpa orang tue..kihkihkih (rahsia) . Kalau ikutkan hati..memang aku nda mau habis l.i...tp tpaksa juga balik poli...sebab aku ada 2 semester lagi utk abiskan diploma akue d sana...oraaait~~ apa yang best juga bila balik poli..akue sambut ramadhan di poli lagi spt tahun sbelumnya...maksudnya da 2 tahun la aku x pernah sahur n buka puasa d umah...huhuhuhu~~~ tp puasa d perantauan pun best ngan member2, cuma aku x pnh lagi beraya di tempat orang stakat nie..hehe..lom bsedia joo~~
Tahun nie pun aku banyak pergi holiday ngan family...well mama abah aku memang kuat jalan, jd kami pun terbabit sama..kihkihkih~~ first tue..kami pergi holiday kat Kudat..best mmg best..cuma satu tragedi yang nda dapat aku lupa..tempat tue teda air..adeh...tpaksa mandi guna air mineral beli kat kedai..hahaha~ tp nak pomot kat cni..kami ada singgah kat Simpang Mengayau...lau sapa2 yang nda tau tempat tue..cuba kamu tingu peta sabah, ada telinga anjing kan..haaaaa...paling hujung tlinga tulah Simpang Mengayau, pantai dia memang cantik, indah, permai, kuat angin (smpai mo terbang tudung aku..kihkihkih). Sapa yang mo pergi Kudat..singgah2 la Simpang Mengayau keyh v*_^v .
Lepas Kudat kami pigi Sandakan pula..holiday yang ini pun ada critanya..haha~ Plan last minit!!! Slepas makan tengah hari..trus plan mo pg Sandakan..x sampai satu jam pun..smua bsiap..haha~~ 2 hari 1 malam ja kat sana.. tp memang best dapat tingu kampung orang Gum-Gum,Tinosan & Sim-Sim..dapat jumpa kawan aku..Tutie..hehe, satu kampung tu aku tak sempat pergi...Taman Rimba...haha, sebab orangnya baru on da way dari KK to Sandakan..tak sempat..pa leh wat la..hehe ;p . Banyak juga yang best di Sandakan tue, kami pergi lawat Taman Buaya Darat..hihi, Sepilok x sempat lagi, Shopping beli selimut di Bundle..besar wooo bundle sanaa...HOTz lagi tue..hehe. Lepas tue destinasi terakhir makan ikan bakar di Sim-Sim..Sedaaap..mo lagi..huhu~~ harap2 tahun 2010 nie aku bleh pegi Sandakan lagi...~~
Last Holiday pada tahun 2009 adalah Sibu, Sarawak..holiday nie pula bdasarkan tujuan, hehe. Laptop aku rosaaaaak & aku hantar minta kasi baik di sana Sabah, bila laptop tue da baik..family aku bawa sekali pigi Sibu..trus la bcuti..hihihi~~ 
Dalam tahun 2009 tue jugalah banyak pengalaman pahit manis aku di PMU...balik poli jak semester july, aku sendiri x sangka yang aku akan terlibat ngan Kelab jabatan akue..busy sangat2...mo nangis teriak pun ada...haha, thanks to all my fwens for voting me at da time. banyak pengalaman akue dapat terutama dalam bab2 pengurusan..bukan senang tapi kalau handle with care..bisa aja deh..huhu~~ thanks juga ngan kawan2 aku..BFF..BF eh..eh..eh..for all ur support..pengerusi Kelab IT, thanks! hehe~~ ;)
Paling xdapat dilupa...ada pergaduhan besar berlaku...antara kami & dia~~ tak tau la..mungkin pasal kata2 yang tersalah keluar dari mulut..huhu~ it's hard to say..memang sodih la waktu tue..tkena lagi ngan aku yang hati batu nie..wakaka. hampir seminggu lebih mungkin tak btegur..shingga la datang "tukang pendamai" ..adeh..tragis eh~~ sewius la time tue aku da xleh tima keadaan cam 2~ tp seb bek leh think +ve lagi, akhirnya kami smua berbaik smula sebagai Geng Ketiak Monyet..hehehehe..=) well..macam mana pun manusia nie teda yang smpurna..ada jak salah..kdang2 nda sedar, tp dr ksilapan tue..at least kta ingat kebaikan yg penah kawan kta buat ngan kita lebih bsar bbanding ksilapan..Maafkan Kami Penunggu Gua..kihkihkih v*_^v hope this friendship will be last forever...amin =)
Satu hal lagi yang paling mengembirakan hati..result exam aku naik sem nie..doa termakbul juga..amin..Syukur pada Allah S.W.T, Alhamdulillah =)

GoodBye 2009..Welcome 2010!!! v*_^v


0 Orang Komen:

Post a Comment

Please leave your comment here..tq

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Hot Blogger In My Blog